2018 01.01.2018  -  31.12.2018
Vejledning
Ved indmeldelse skal man tilmelde sig enten "Almindeligt kontingent" eller "Familiekontingent" for at tilmelde sig et hold.
 
Når medlemmet har betalt kontingentet, kan de derefter frit tilmelde sig det rigtige hold.
 

Almindeligt kontingent (AK)
Almindeligt kontingent
Tilmeld/Læs mere - (1)

Familiekontingent (FK)
Her har hele familien mulighed for at være aktiv sammen eller hver for sig. Med dette kontingent kan alle i familien være med på de forskellige hold. 
 
Tirsdag, torsdag (fra klubhuset) og søndag (i skoven) kan man løbe med motionisterne. I sommerperioden er der træning på stadion for børnene mandag, tirsdag og torsdag. Man har samtidig mulighed for at tilmelde sig forskellige stævner i løbet af sæsonen - både inde og ude. 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Atletik (A)
Dette er holdet hvor man træner nogle atletikdiscipliner efter eget valg. Du får udarbejdet et træningsprogram der er målrettet din disciplin. Der trænes typisk 3-4 gange om ugen.
 
Mulige discipliner i grove træk:
Sprint
Langt løb
Spring
Kast 
 
Der vil være mulighed for at tage til stævner og træningslejre. 
Indeperiode (oktober-april):
Mandag 18:30-20:00
Tirsdag 17:00-18:30
Onsdag 20:00-22:00 (stangspring) 
Torsdag 16:00-17:30
Lørdag efter aftale 12:00-14:00 
 
Udeperiode (maj-september):
Mandag 18:00-20:00
Tirsdag 16:00-17:30 (styrketræning)
Tirsdag 17:00-18:00 (langt løb) 
Torsdag 17:00-19:00
Lørdag 12:00-14:00 
 
Tilmeld/Læs mere - (2)

Miniatletik (MA)
8-12 år. Miniatletik er den foreløberen for den rigtige atletik. Vi prøver alle discipliner indenfor atletikkens verden, samtidig med at vi dyrker den tværgående idræt (basketball, floorball, tchoukball, ultimate m.m.) Fokus på den legeprægede atletik med forhindringsløb, stafetter m.m. 
 
Indeperiode (oktober-april): 
Mandag 17:30-18:30 
 
Udeperiode (maj-september):
Mandag 17:00-18:00 
Tilmeld/Læs mere - (2)

Miniidræt (MI)
4-8 år. Det skal være sjovt at bevæge sig. Vi leger med og uden bolde og faldskærme. Vi løber, springer, kaster m.m. Alt sammen noget der styrker børnenes motoriske udvikling. Miniidræt er bare sjovere!
 
Indeperiode (oktober-april): 
Mandag 17:00-17:45 
 
Udeperiode (maj-september):
Mandag 17:00-18:00 
Tilmeld/Læs mere - (2)

Motionsløbere (M)
For dig der gerne vil i bedre form. Vi tilbyder løbehold med forskellig tempo og distance. Tirsdag og torsdag er der kaffe i klubhuset efter turen.
 
Træningstider:
Tirsdag 17:30-18:30 (ved klubhuset) 
Torsdag 17:30-18:30 (ved klubhuset)
Søndag 10:00-11:00 (ved Skovhuset) 
 
Løbekodeks:
For at det skal være en god oplevelse at løbe i Korsør Atletik og Motion har vi et løbekodeks, der kort og godt lyder som følger:
1) Alle starter turen sammen og slutter turen sammen. Ingen lades tilbage
2) På visse steder på ruten - besluttet af trænere - vender de hurtigste om og samler de mindre hurtige op

Træningsformer:

Der anvendes mange forskellige træningsformer:
  • Almindeligt løb uden stop
  • Fartleg - hvor vi sætter farten op på bestemte strækninger
  • Tempoløb - opdeler turen i bider, hvor der løbes hurtigere end normalt
  • Intervalløb - i terrænet eller på stadion. Hvor der løbes 5-10 gange samme strækning i højt tempo, med gode pauser
 
Tilmeld/Læs mere - (2)

Ungdomsatletik (UA)
12-15 år. Her arbejdes der bredt på alle atletikkens discipliner, men mere målrettet end tidligere. Her vil man løbende finde ud af hvilke discipliner man ønsker at fokusere på og træne lidt mere specifikt. På dette hold er der mulighed for at deltage i stævner - både ude (maj-september) og inde (oktober-april).
 
Indeperiode: 
Mandag 18:15-19:30
Torsdag 16:00-17:30 
 
Udeperiode:
Mandag 18:00-19:30
Torsdag 17:00-18:30 
Tilmeld/Læs mere - (2)

Ungdomscross (UC)
For unge mennesker der kan li'' at løbe. Der løbes 2-3 gange om ugen i varieret terræn. I sommerperioden bliver der en gang om ugen trænet på stadion. I efterår og vinterperioden bliver der løbet i terrænet. I denne periode vil der blive løbet cross-turneringer en gang om måneden.
 
Indeperiode (oktober-april):
Tirsdag 17:00-18:00
Torsdag 16:00-17:15 (i hallen) 17:15-18:00 (intervaltræning) 
Søndag 10:00-ca. 11:00 (ved skovhuset)
 
Udeperiode (maj-september):
Tirsdag 17:00-18:00
Torsdag 17:00-18:15 
 
Tilmeld/Læs mere - (2)

Støttekontingent (SM)
Støttekontingent
Tilmeld/Læs mere - (1)